Publisert: 07.01.2023 kl 00:44
Av: Torunn Berg Johansen og Mirjam Harkestad Olsen
Publisert: 21.12.2022 kl 23:02
Av: Elisabeth McGuire og Mona Winsnes
Fagfellevurdert
Elever med stort læringspotensial: Legitimere forklaringer for å passe inn
Psykologi i kommunen nr. 5 2022
Publisert: 21.12.2022 kl 23:03
Av: Camilla Porsanger og Mirjam Harkestad Olsen
Fagfellevurdert
Tilpassing av kroppsøving for elevar med fysisk funksjonsnedsetting
Psykologi i kommunen nr. 5 2022
Publisert: 21.12.2022 kl 23:05 - Oppdatert: 21.12.2022 kl 23:09
Av: Merete Sandal og Kirsten Flaten
Publisert: 21.12.2022 kl 23:07
Av: Nils Kaland
Publisert: 21.12.2022 kl 23:10 - Oppdatert: 21.12.2022 kl 23:14
Av: Beate Heide og Tove Merete Mikalsen Pleym
Fagfellevurdert
Estetiske læringsprosesser brukt i tilpasset opplæring på småskoletrinnet
Psykologi i kommunen nr. 4 2022
Publisert: 30.09.2022 kl 13:15 - Oppdatert: 20.01.2023 kl 10:07
Av: Aase Marit T. Sørum Ramton
Fagfellevurdert
Norske og danske PP-rådgiveres opplevelse av «utenfrastyring»: En kvalitativ studie
Psykologi i kommunen nr. 4 2022
Publisert: 30.09.2022 kl 13:13
Av: Torill Moen og Thomas Szulevicz
Fagfellevurdert
Gluten- og kaseinfrie dietter ved autismespekterforstyrrelser
Psykologi i kommunen nr. 4 2022
Publisert: 30.09.2022 kl 13:15 - Oppdatert: 30.09.2022 kl 13:17
Av: Tove Sandvoll Vee, Stian Orm, Jon A. Løkke og Eireen Finden
Fagfellevurdert
En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis
Psykologi i kommunen nr. 4 2022
Publisert: 30.09.2022 kl 13:15
Av: Marit Mjøs og Kristian Øen
Spesialiseringsoppgave
Konsultasjon i kommunen - En samfunnspsykologisk arbeidsmetode
Psykologi i kommunen nr. 4 2022
Publisert: 30.09.2022 kl 13:17
Av: Thea Kongsrud Skard og Victoria Tran Huynh
Fagfellevurdert
Language revitalization in Sámi Early Childhood Education and Care institutions
Psykologi i kommunen nr. 4 2022
Publisert: 30.09.2022 kl 13:18
Av: Monica Bjerklund og Ingvild Åmot
Fagessay
Mestringstro, skolestress og psykiske vansker i videregående skole
Psykologi i kommunen nr. 4 2022
Publisert: 30.09.2022 kl 13:19
Av: Jan Arvid Haugan
Publisert: 15.06.2022 kl 21:15 - Oppdatert: 20.06.2022 kl 00:05
Av: Oddbjørn Knutsen
Fagfellevurdert
Barn med utagerende atferd - i samfunnsmaskineriets tidsklemme
Psykologi i kommunen nr. 3 2022
Publisert: 15.06.2022 kl 21:15
Av: Hilde Merete Nilsen og Natallia B. Hanssen
Fagfellevurdert
Nettbasert undervisning i grunnskolen – hva fremmer og hemmer elevenes læring?
Psykologi i kommunen nr. 3 2022
Publisert: 16.06.2022 kl 11:15 - Oppdatert: 19.06.2022 kl 23:53
Av: Atle Kristensen og Sylvi Bratteng
Spesialistoppgave
Psykolog i kommunen - En erfaringsoppgave om tjenestetilbudet for ungdom med selvskadings- og selvmordsatferd
Psykologi i kommunen nr. 3 2022
Publisert: 23.06.2022 kl 21:40 - Oppdatert: 23.06.2022 kl 21:48
Av: Ingrid Kaasin
Publisert: 15.04.2022 kl 21:05 - Oppdatert: 16.04.2022 kl 08:27
Av: Trond Frigstad
Fagfellevurdert
Triangulert analysemodell – en modell for systematisk kvalitetsutviklingsarbeid i skoler
Psykologi i kommunen nr. 2 2022
Publisert: 15.04.2022 kl 21:00 - Oppdatert: 15.04.2022 kl 21:05
Av: Anne Liv Kaarstad Lie
Fagartikkel
Selektiv mutisme hos barn og unge - hvordan arter det seg i barnehage og skole og hva er god hjelp?
Psykologi i kommunen nr. 2 2022
Publisert: 15.04.2022 kl 20:59
Av: Kathe Lundahl, Elisabeth Øverland og Siw Askheim
Publisert: 15.02.2022 kl 09:57
Av: Agathe Backer-Grøndahl, Anne Arnesen, Thormod Idsøe, Anette Arnesen Grønlie og Truls Tømmerås
Fagfellevurdert
Betydningen av autonom regulering for psykisk helse og hvordan påvirke denne positivt
Psykologi i kommunen nr. 1 2022
Publisert: 15.02.2022 kl 09:55 - Oppdatert: 16.02.2022 kl 11:54
Av: Charlotte Fiskum
Publisert: 15.02.2022 kl 09:55 - Oppdatert: 09.11.2022 kl 21:37
Av: Sara A. Engevik og Kirsten Flaten
Fagfellevurdert
Hvordan giver vi stressede unge et godt nok greb om tilværelsen?
Psykologi i kommunen nr. 6 2021
Publisert: 15.12.2021 kl 15:35 - Oppdatert: 15.12.2021 kl 15:39
Av: Christopher Kehlet Ebbrecht og Preben Bertelsen