Publisert: 15.06.2022 kl 21:15 - Oppdatert: 20.06.2022 kl 00:05
Av: Oddbjørn Knutsen
Fagfellevurdert
Barn med utagerende atferd - i samfunnsmaskineriets tidsklemme
Psykologi i kommunen nr. 3 2022
Publisert: 15.06.2022 kl 21:15
Av: Hilde Merete Nilsen og Natallia B. Hanssen
Fagfellevurdert
Nettbasert undervisning i grunnskolen – hva fremmer og hemmer elevenes læring?
Psykologi i kommunen nr. 3 2022
Publisert: 16.06.2022 kl 11:15 - Oppdatert: 19.06.2022 kl 23:53
Av: Atle Kristensen og Sylvi Bratteng
Spesialistoppgave
Psykolog i kommunen - En erfaringsoppgave om tjenestetilbudet for ungdom med selvskadings- og selvmordsatferd
Psykologi i kommunen nr. 3 2022
Publisert: 23.06.2022 kl 21:40 - Oppdatert: 23.06.2022 kl 21:48
Av: Ingrid Kaasin
Publisert: 15.04.2022 kl 21:05 - Oppdatert: 16.04.2022 kl 08:27
Av: Trond Frigstad
Fagfellevurdert
Triangulert analysemodell – en modell for systematisk kvalitetsutviklingsarbeid i skoler
Psykologi i kommunen nr. 2 2022
Publisert: 15.04.2022 kl 21:00 - Oppdatert: 15.04.2022 kl 21:05
Av: Anne Liv Kaarstad Lie
Fagartikkel
Selektiv mutisme hos barn og unge - hvordan arter det seg i barnehage og skole og hva er god hjelp?
Psykologi i kommunen nr. 2 2022
Publisert: 15.04.2022 kl 20:59
Av: Kathe Lundahl, Elisabeth Øverland og Siw Askheim
Publisert: 15.02.2022 kl 09:57
Av: Agathe Backer-Grøndahl, Anne Arnesen, Thormod Idsøe, Anette Arnesen Grønlie og Truls Tømmerås
Fagfellevurdert
Betydningen av autonom regulering for psykisk helse og hvordan påvirke denne positivt
Psykologi i kommunen nr. 1 2022
Publisert: 15.02.2022 kl 09:55 - Oppdatert: 16.02.2022 kl 11:54
Av: Charlotte Fiskum
Publisert: 15.02.2022 kl 09:55 - Oppdatert: 09.11.2022 kl 21:37
Av: Sara A. Engevik og Kirsten Flaten
Fagfellevurdert
Hvordan giver vi stressede unge et godt nok greb om tilværelsen?
Psykologi i kommunen nr. 6 2021
Publisert: 15.12.2021 kl 15:35 - Oppdatert: 15.12.2021 kl 15:39
Av: Christopher Kehlet Ebbrecht og Preben Bertelsen
Faglig essay
En mindre medisinsk og mer klientvennlig psykiatri – kontekst og kultur har betydning i behandling av psykiske problemer
Psykologi i kommunen nr. 6 2021
Publisert: 15.12.2021 kl 15:40 - Oppdatert: 15.12.2021 kl 16:25
Av: Luuk L. Westerhof
Praksisfortelling
Lurer du på noe om barn og unge med komplekse læringsutfordringer?
Psykologi i kommunen nr. 6 2021
Publisert: 15.12.2021 kl 15:40 - Oppdatert: 19.12.2021 kl 19:40
Av: «Spør oss»-tjenesten i Statped
Fagfellevurdert
Kjønnsforskjeller i undervisningstilbud til elever med behov for spesialundervisning
Psykologi i kommunen nr. 5 2021
Publisert: 16.11.2021 kl 12:25 - Oppdatert: 16.11.2021 kl 14:34
Av: Marie-Lisbet Amundsen og Geir H. Møller
Publisert: 16.11.2021 kl 12:24
Av: Mette Cyvin
Publisert: 16.11.2021 kl 12:25 - Oppdatert: 16.11.2021 kl 14:52
Av: Ann Kristin Eide og Kirsten Flaten
Publisert: 16.11.2021 kl 12:25 - Oppdatert: 16.11.2021 kl 14:59
AV: Nils Kaland
Fagfellevurdert
Bildebøker for å synliggjøre familiemangfold i barnehagen
Psykologi i kommunen nr. 4 2021
Publisert: 15.09.2021 kl 00:35 - Oppdatert: 15.09.2021 kl 00:37
Av: Monica Bjerklund
Publisert: 15.09.2021 kl 00:34
Av: Stephen von Tetzchner og Eva Simonsen
Fagartikkel
Hender som trenger hender - tilknytningsbasert behandling av fødselsdepresjon
Psykologi i kommunen nr. 3 2021
Publisert: 15.06.2021 kl 15:01
Av: Ellen-Kristine Akselberg og Arnold Goksøyr
Publisert: 15.06.2021 kl 15:03
Av: Beate Heide og Rina Nicolaisen
Publisert: 15.06.2021 kl 15:03
Av: Beate Heide og Margrethe Sylthe
Publisert: 15.04.2021 kl 16:06
Av: Heidi Øvereng Bjøntegaard, Sidsel Sverdrup og Ruth Kjærsti Raanaas
Fagfellevurdert
Tilpasset opplæring for elever med rett til spesialundervisning
Psykologi i kommunen nr. 2 2021
Publisert: 15.04.2021 kl 16:06
Av: Marthe Hansen og Natallia B. Hanssen