Nye skrivesituasjoner, nye skrivemåter - en undersøkelse av språk i sosiale medier hos elever i videregående skole
Psykologi i kommunen nr. 3 2018
Publisert: 31.08.2018 kl 09:06
Av Irene Løstegaard Olsen
Fagfellevurdert
Forsering og akselerasjon for evnerike elever: Det dårligste av de beste alternativene
Psykologi i kommunen nr. 3 2018
Publisert: 31.08.2018 kl 09:06 - Oppdatert: 31.08.2018 kl 09:36
Av Jørgen Smedsrud
Publisert: 31.08.2018 kl 09:06 - Oppdatert: 31.08.2018 kl 09:36
Av Marie-Lisbet Amundsen
«Vi får til det vi vil» - en studie av en individsystemisk prosessveiledning
Psykologi i kommunen nr. 2 2018
Publisert: 31.08.2018 kl 09:07
Av Mirjam Harkestad Olsen
Fra ungdomsskolen til videregående skole; faktorer som predikerer elevers intensjon om å slutte på skolen
Psykologi i kommunen nr. 2 2018
Publisert: 31.08.2018 kl 09:07
Av Per Frostad og Per Egil Mjaavatn
Publisert: 06.08.2018 kl 20:45
Av Anne Charlotte Begnum og Margunn Mossige
Publisert: 06.08.2018 kl 20:45
Av: Anne Sofie Samuelsen og Helen L. Bargel
Fagfellevurdert
Pedagogisk entreprenørskap - et meningsbærende begrep om læring og danning?
Psykologi i kommunen nr. 1 2018
Publisert: 10.06.2018 kl 14:21 - Oppdatert: 10.06.2018 kl 15:01
Av Ove Pedersen
Publisert: 06.08.2018 kl 19:48
Av Bjørg Mari Hannås
Publisert: 06.08.2018 kl 19:47
Av Dag Ofstad
Publisert: 06.08.2018 kl 19:34
Av Dag Ofstad og Jarle Sjøvoll
Pedagogisk entreprenørskap - om å se mulighetene og å gjøre noe med dem!
Psykologi i kommunen nr. 1 2018
Publisert: 06.08.2018 kl 19:33
Av Jarle Sjøvoll
Fagfellevurdert
Pedagogisk entreprenørskap - problemløsning i skjæringspunktet mellom skole, næringsliv og lokalsamfunn
Psykologi i kommunen nr. 1 2018
Publisert: 10.06.2018 kl 14:56 - Oppdatert: 10.06.2018 kl 15:00
Av Odd Ståle Eide
Kommunikasjonsferdigheter som fremmer utvikling av positive relasjoner mellom lærer og elever generelt og elever med psykososiale utfordringer
Psykologi i kommunen nr. 1 2018
Publisert: 06.08.2018 kl 19:33
Av Jorun Buli-Holmberg og Linda Holen Moen
Fagfellevurdert
Observert klasseromsinteraksjon som grunnlag for profesjonell utvikling
Psykologi i kommunen nr. 6 2017
Publisert: 06.12.2017 kl 21:28 - Oppdatert: 10.06.2018 kl 14:23
Av Sigrun K. Ertesvåg og Elsa Westergård
Fagfellevurdert
Gjensidig verdsetting som endringskraft blant skoleeierne
Psykologi i kommunen nr. 6 2017
Publisert: 01.12.2017 kl 00:00
Av: Tom Tiller
Fagfellevurdert
Kvinnelige studenter med ADHD - arbeidsvaner i høyere utdanning
Psykologi i kommunen nr. 6 2017
Publisert: 01.12.2017 kl 00:00
Av: Marie-Lisbet Amundsen og Per E. Garmannslund
Fagfellevurdert
Autisme og kjønn: Forskjeller i sosial og ikke-sosial atferd
Psykologi i kommunen nr. 6 2017
Publisert: 01.12.2017 kl 00:00 - Oppdatert: 08.12.2017 kl 15:06
Av: Nils Kaland
Publisert: 15.09.2017 kl 12:59 - Oppdatert: 19.11.2017 kl 10:59
Av: Nils Kaland
Publisert: 01.12.2017 kl 00:00
Av: Bente Lauvås
Fagideologiske og etiske utfordringer i den pedagogisk-psykologiske tjenesten
Psykologi i kommunen nr. 5 2017
Publisert: 15.09.2017 kl 21:46 - Oppdatert: 19.11.2017 kl 11:00
Av: Finn Hesselberg