https://psykisk-kommune.no/
Tidsskriftet: Psykologi i kommunen
2024-03-19T00:42:12+01:00
Elisabeth Andreassen
psykologi@aspergerbedriftene.no
NewsFlow (Thin AS)
https://psykisk-kommune.no/src/icongen.php?type=favicon&size=48
https://psykisk-kommune.no/src/icongen.php?type=favicon&size=256
https://psykisk-kommune.no/bilder/web/dd050ecb9c27a.png?v=1680033204
https://psykisk-kommune.no/bilder/web/dd050ecb9c27a.png?v=1680033204
562946
© 2024 Tidsskriftet: Psykologi i kommunen
Forum for psykologer i kommunen
562946
https://psykisk-kommune.no/hvilke-faktorer-mener-unge-med-adhd-har-hatt-betydning-for-at-de-har-klart-a-gjennomfore-videregaende-utdanning-pa-normert-tid/19.272
Fagfellevurdert: Hvilke faktorer mener unge med ADHD har hatt betydning for at de har klart å gjennomføre videregående utdanning på normert tid? / Psykologi i kommunen nr. 2 2023
2023-11-02T15:35:00+01:00
2023-12-10T12:25:56+01:00
Camilla Selmer og Marie-Lisbet Amundsen
marie.l.amundsen@usn.no
Av: Camilla Selmer og Marie-Lisbet Amundsen
https://psykisk-kommune.no/utvikling-i-skolen-skoleeier-som-aktiv-aktor/19.270
Fagfellevurdert: Utvikling i skolen – skoleeier som aktiv aktør / Psykologi i kommunen nr. 2 2023
2023-11-02T15:35:00+01:00
2023-11-02T15:35:00+01:00
Mette Meidell, Bodil Svendsen og Elin Bø Morud
mette.meidell@ntnu.no
Av: Mette Meidell, Bodil Svendsen og Elin Bø Morud
https://psykisk-kommune.no/skolevegring-og-bekymringsmeldinger-til-barnevernet/19.269
Fagfellevurdert: Skolevegring og bekymringsmeldinger til barnevernet / Psykologi i kommunen nr. 2 2023
2023-11-02T15:35:00+01:00
2023-11-08T09:49:12+01:00
Marie-Lisbet Amundsen og Jens B. Grøgaard
Av: Marie-Lisbet Amundsen og Jens B. Grøgaard
https://psykisk-kommune.no/tverrfaglig-samarbeid-fra-en-mammas-perspektiv/19.271
Leserinnlegg: Tverrfaglig samarbeid – fra en mammas perspektiv / Psykologi i kommunen nr. 2 2023
2023-11-02T15:34:22+01:00
2023-11-02T15:34:22+01:00
Anne Lise Sørheim
Av: Anne Lise Sørheim
https://psykisk-kommune.no/utproving-av-brugerinvolvering-i-kvalitetsudvikling-bikva-modell-som-kvalitetsutvikling-i-oppvekstsektor-av-ppt/19.268
Spesialiseringsoppgave: Utprøving av BrugerInvolvering i KVAlitetsudvikling (BIKVA) modell som kvalitetsutvikling i oppvekstsektor av PPT / Psykologi i kommunen nr. 1 2023
2023-06-03T17:27:31+02:00
2023-06-03T17:27:31+02:00
Lene Charlotte Natås Steffensen
Av: Lene Charlotte Natås Steffensen
https://psykisk-kommune.no/medvirkning-og-deltakelse-som-vesentlige-komponenter-for-utforming-av-malsettinger-en-litteraturgjennomgang/19.267
Fagfellevurdert: Medvirkning og deltakelse som vesentlige komponenter for utforming av målsettinger: En litteraturgjennomgang / Psykologi i kommunen nr. 1 2023
2023-06-03T17:27:15+02:00
2023-06-03T17:27:15+02:00
Eireen Finden, Jon A. Løkke og Tove Sandvoll Vee
Av: Eireen Finden, Jon A. Løkke og Tove Sandvoll Vee
https://psykisk-kommune.no/psykisk-helse-i-skolen-og-larerrollen-kan-sosial-og-emosjonell-laring-bidra/19.264
Fagfellevurdert: Psykisk helse i skolen og lærerrollen: kan sosial og emosjonell læring bidra? / Psykologi i kommunen nr. 1 2023
2023-06-03T17:25:00+02:00
2023-11-21T09:32:26+01:00
Elin Nesvoll Vangsnes og Kjersti Balle Tharaldsen
Av: Elin Nesvoll Vangsnes og Kjersti Balle Tharaldsen
https://psykisk-kommune.no/diagnose-som-verktoy-for-mestring/19.265
Fagfellevurdert: Diagnose som verktøy for mestring / Psykologi i kommunen nr. 1 2023
2023-06-03T17:25:00+02:00
2024-02-05T14:45:00+01:00
Yvonne Jakobsen og Mirjam Harkestad Olsen
Av: Yvonne Jakobsen og Mirjam Harkestad Olsen
https://psykisk-kommune.no/erfaringer-med-innforing-av-et-voldsforebyggende-program-for-personer-med-utviklingshemming/19.263
Fagfellevurdert: Erfaringer med innføring av et voldsforebyggende program for personer med utviklingshemming / Psykologi i kommunen nr. 1 2023
2023-06-03T17:24:03+02:00
2023-06-03T17:24:03+02:00
Tone Hee Åker, Heidi Kårtveit og Kristina Areskoug Josefsson
Av: Tone Hee Åker, Heidi Kårtveit og Kristina Areskoug Josefsson
https://psykisk-kommune.no/medvirkning-og-motivasjon/19.262
Fagfellevurdert: Medvirkning og motivasjon / Psykologi i kommunen nr. 5 2022
2023-01-07T00:44:28+01:00
2023-01-07T00:44:28+01:00
Torunn Berg Johansen og Mirjam Harkestad Olsen
Av: Torunn Berg Johansen og Mirjam Harkestad Olsen
https://psykisk-kommune.no/medvirkning-gjennom-anerkjennelse-i-skolen/19.256
Fagartikkel: Medvirkning gjennom anerkjennelse i skolen / Psykologi i kommunen nr. 5 2022
2022-12-21T23:10:00+01:00
2022-12-21T23:14:10+01:00
Beate Heide og Tove Merete Mikalsen Pleym
Av: Beate Heide og Tove Merete Mikalsen Pleym
https://psykisk-kommune.no/autisme-og-eksekutive-funksjoner/19.257
Fagfellevurdert: Autisme og eksekutive funksjoner / Psykologi i kommunen nr. 5 2022
2022-12-21T23:07:11+01:00
2022-12-21T23:07:11+01:00
Nils Kaland
Av: Nils Kaland
https://psykisk-kommune.no/tilpassing-av-kroppsoving-for-elevar-med-fysisk-funksjonsnedsetting/19.259
Fagfellevurdert: Tilpassing av kroppsøving for elevar med fysisk funksjonsnedsetting / Psykologi i kommunen nr. 5 2022
2022-12-21T23:05:00+01:00
2022-12-21T23:09:37+01:00
Merete Sandal og Kirsten Flaten
Av: Merete Sandal og Kirsten Flaten
https://psykisk-kommune.no/elever-med-stort-laringspotensial-legitimere-forklaringer-for-a-passe-inn/19.258
Fagfellevurdert: Elever med stort læringspotensial: Legitimere forklaringer for å passe inn / Psykologi i kommunen nr. 5 2022
2022-12-21T23:03:22+01:00
2022-12-21T23:03:22+01:00
Camilla Porsanger og Mirjam Harkestad Olsen
Av: Camilla Porsanger og Mirjam Harkestad Olsen
https://psykisk-kommune.no/utvikling-av-pedagogisk-kvalitet-i-en-norsk-barnehage/19.261
Fagfellevurdert: Utvikling av pedagogisk kvalitet i en norsk barnehage / Psykologi i kommunen nr. 5 2022
2022-12-21T23:02:27+01:00
2022-12-21T23:02:27+01:00
Elisabeth McGuire og Mona Winsnes
Av: Elisabeth McGuire og Mona Winsnes
https://psykisk-kommune.no/skolefravar-av-sara-eline-eide/19.247
Bokanmeldelse: Skolefravær av Sara Eline Eide / Psykologi i kommunen nr. 4 2022
2022-09-30T13:20:06+02:00
2022-09-30T13:20:06+02:00
Elisabeth Andreassen
Anmeldt av: Elisabeth Andreassen
https://psykisk-kommune.no/mestringstro-skolestress-og-psykiske-vansker-i-videregaende-skole/19.248
Fagessay: Mestringstro, skolestress og psykiske vansker i videregående skole / Psykologi i kommunen nr. 4 2022
2022-09-30T13:19:04+02:00
2022-09-30T13:19:04+02:00
Jan Arvid Haugan
Av: Jan Arvid Haugan
https://psykisk-kommune.no/language-revitalization-in-s-mi-early-childhood-education-and-care-institutions/19.255
Fagfellevurdert: Language revitalization in Sámi Early Childhood Education and Care institutions / Psykologi i kommunen nr. 4 2022
2022-09-30T13:18:07+02:00
2022-09-30T13:18:07+02:00
Monica Bjerklund og Ingvild Åmot
Av: Monica Bjerklund og Ingvild Åmot
https://psykisk-kommune.no/konsultasjon-i-kommunen-en-samfunnspsykologisk-arbeidsmetode/19.253
Spesialiseringsoppgave: Konsultasjon i kommunen - En samfunnspsykologisk arbeidsmetode / Psykologi i kommunen nr. 4 2022
2022-09-30T13:17:33+02:00
2022-09-30T13:17:33+02:00
Thea Kongsrud Skard og Victoria Tran Huynh
Av: Thea Kongsrud Skard og Victoria Tran Huynh
https://psykisk-kommune.no/en-felles-sporreundersokelse-skole-ppt-som-utgangspunkt-for-samarbeid-om-inkluderende-praksis/19.250
Fagfellevurdert: En felles spørreundersøkelse skole-PPT som utgangspunkt for samarbeid om inkluderende praksis / Psykologi i kommunen nr. 4 2022
2022-09-30T13:15:33+02:00
2022-09-30T13:15:33+02:00
Marit Mjøs og Kristian Øen
Av: Marit Mjøs og Kristian Øen