Fagfellevurdert
Rådgiverrollen i pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT): hvordan blir den forstått av PP-rådgivere?
Psykologi i kommunen nr. 2 2020
Publisert: 01.04.2020 kl 22:31
Av: Torill Moen, Marit Rismark og Astrid Margrete Sølvberg
Fagfellevurdert
Gaming – leg eller lidelse: Et kulturhistorisk syn på computerspil i det 21. århundrede
Psykologi i kommunen nr. 1 2020
Publisert: 01.02.2020 kl 20:30 - Oppdatert: 04.06.2020 kl 13:23
Av: Mathias Nimgaard Larsen
Fagfellevurdert
En kort oversikt over studenter med en autismespekterdiagnose (ASD) i høyere utdanning: Utfordringer og muligheter
Psykologi i kommunen nr. 1 2020
Publisert: 01.02.2020 kl 20:30
Av: Nils Kaland
Fagfellevurdert
Kunnskapsutvikling og endring av praksis gjennom gode og konstruktive dialoger og refleksjoner i lærende nettverk
Psykologi i kommunen nr. 1 2020
Publisert: 01.02.2020 kl 20:30
Av: Rebekka Hagen Nykmark og Mirjam Harkestad Olsen
Publisert: 29.11.2019 kl 19:50 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:20
Av: Synne Skaret, Mona Bekkhus og Anne Inger Helmen Borge
Publisert: 29.11.2019 kl 19:50 - Oppdatert: 03.01.2020 kl 10:01
Av: Marie-Lisbet Amundsen
Fagfellevurdert
Expert assessments regarding teacher competence and educational settings for special needs education in Norwegian schools
Psykologi i kommunen nr. 6 2019
Publisert: 01.12.2019 kl 00:22 - Oppdatert: 11.12.2019 kl 14:17
Av: Bjørg Mari Hannås
Fagfellevurdert
Kan fysisk aktivitet og deltakelse i kulturaktiviteter dempe utvikling av depresjon blant barn og unge?
Psykologi i kommunen nr. 6 2019
Publisert: 29.11.2019 kl 19:45 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:22
Av: Else Marie Lysfjord Juul, Odin Hjemdal og Tore Aune
Publisert: 29.11.2019 kl 19:45 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:23
Av: Bengt Haugseth
En nylig utgitt bok om Systematisk Begrepsundervisning (BU) på engelsk og en hjemmeside med en omfattende tiltakspakke for BU
Psykologi i kommunen nr. 6 2019
Publisert: 29.11.2019 kl 19:45 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:23
Av: Andreas Hansen
Fagfellevurdert
Innovativ lærerutdanning for 8.-13. klassetrinn - studentaktiv læring
Psykologi i kommunen nr. 5 2019. Temanummer: Aktive læringsformer i utdanning
Publisert: 15.10.2019 kl 21:00 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:35
Av: Jarle Sjøvoll
Fagfellevurdert
Samspillet mellom teori og praksis i vekslingsmodeller
Psykologi i kommunen nr. 5 2019. Temanummer: Aktive læringsformer i utdanning
Publisert: 15.10.2019 kl 21:00 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:37
Av: Ove Pedersen, André Rondestvedt og Else Snoen
Fagfellevurdert
Udfordringer og ændringer i den pædagogiske praksis på ungdomsuddannelserne
Psykologi i kommunen nr. 5 2019. Temanummer: Aktive læringsformer i utdanning
Publisert: 15.10.2019 kl 21:05 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:38
Av: Michael Dal
Fagfellevurdert
Psykisk helse som tema i PPU-utdanningen
Psykologi i kommunen nr. 5 2019. Temanummer: Aktive læringsformer i utdanning
Publisert: 15.10.2019 kl 21:10 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:38
Av: Bård Yngve Gullvik og Ove Pedersen
Fagfellevurdert
Elevaktiv flerarenalæring gjennom pedagogisk entreprenørskap
Psykologi i kommunen nr. 5 2019. Temanummer: Aktive læringsformer i utdanning
Publisert: 15.10.2019 kl 21:10 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:39
Av: Odd Ståle Eide
Fagfellevurdert
Åpne oppgaver i engelsk og fremmedspråk
Psykologi i kommunen nr. 5 2019. Temanummer: Aktive læringsformer i utdanning
Publisert: 15.10.2019 kl 21:10 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:40
Av: Ingrid Hekneby Braseth
Fagfellevurdert
Ulike typer problemløsning i oppgaver på Praktisk-pedagogisk utdanning
Psykologi i kommunen nr. 5 2019. Temanummer: Aktive læringsformer i utdanning
Publisert: 15.10.2019 kl 21:10 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:40
Av: Roar Kristiansen
Fagfellevurdert
Autistiske trekk, kognitive funksjoner og psykiske problemer
Psykologi i kommunen nr. 4 2019
Publisert: 15.09.2019 kl 18:05 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:44
Av: Nils Kaland
Publisert: 15.09.2019 kl 18:05 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:45
Av: Kirsten Flaten og Lars M. Kvinge
Publisert: 15.09.2019 kl 18:05 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:46
Av: Astri Hodne, Iselin Klemetsen, Linda W. Fosshaug Strand, Merete Borgen, Åse L. Frank, Lene Granly, Annelinn Skjong-Børsting og Julie Stakvik
Fagartikkel
Systemisk veiledning for sammen å skape en traumebevisst skole
Psykologi i kommunen nr. 4 2019
Publisert: 15.09.2019 kl 18:05 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:47
Av: Åse L. Frank, Annelinn Skjong-Børsting, Julie Stakvik, Merete Borgen, Lene Granly, Astri Hodne, Iselin Klemetsen og Linda W. Fosshaug Strand
Fagartikkel
Viktigheten av dialog og brukerens perspektiv i utformingen av hjelp - No eye can see itself
Psykologi i kommunen nr. 4 2019
Publisert: 16.09.2019 kl 16:25 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 12:48
Av: Luuk L. Westerhof
Fagfellevurdert
Skadelig omsorg - By Proxy-tilstander og PP-tjenesten
Psykologi i kommunen nr. 3 2019. Temanummer: Tilbakeblikk
Publisert: 31.05.2019 kl 19:15 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 13:02
Av: Jan Kåre Moan
Fagfellevurdert
Barn som har det vanskelig får mest kjeft i barnehagen
Psykologi i kommunen nr. 3 2019. Temanummer: Tilbakeblikk
Publisert: 31.05.2019 kl 19:10 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 13:08
Av: Elisabeth Børnich
Fagfellevurdert
Strukturert vokabularundervisning i grunnskolen og førskolen
Psykologi i kommunen nr. 3 2019. Temanummer: Tilbakeblikk
Publisert: 31.05.2019 kl 19:10 - Oppdatert: 01.12.2019 kl 13:09
Av: Ernst Ottem og Jan G. Mossige