Annonse

Artikler av Ingrid J. T. Skaar

Utvikling i skolen – skoleeier som aktiv aktør

Fagfellevurdert:

Utvikling i skolen – skoleeier som aktiv aktør

Psykologi i kommunen nr. 2 2023

Publisert:

Av: Mette Meidell, Bodil Svendsen og Elin Bø Morud

Skolevegring og bekymringsmeldinger til barnevernet

Fagfellevurdert:

Skolevegring og bekymringsmeldinger til barnevernet

Psykologi i kommunen nr. 2 2023

Publisert: - Oppdatert: 08.11.2023 kl 09:49

Av: Marie-Lisbet Amundsen og Jens B. Grøgaard

Hvilke faktorer mener unge med ADHD har hatt betydning for at de har klart å gjennomføre videregående utdanning på normert tid?

Fagfellevurdert:

Hvilke faktorer mener unge med ADHD har hatt betydning for at de har klart å gjennomføre videregående utdanning på normert tid?

Psykologi i kommunen nr. 2 2023

Publisert: - Oppdatert: 10.12.2023 kl 12:25

Av: Camilla Selmer og Marie-Lisbet Amundsen

Tverrfaglig samarbeid – fra en mammas perspektiv

Leserinnlegg:

Tverrfaglig samarbeid – fra en mammas perspektiv

Psykologi i kommunen nr. 2 2023

Publisert:

Av: Anne Lise Sørheim

Psykisk helse i skolen og lærerrollen: kan sosial og emosjonell læring bidra?

Fagfellevurdert

Psykisk helse i skolen og lærerrollen: kan sosial og emosjonell læring bidra?

Psykologi i kommunen nr. 1 2023

Publisert: - Oppdatert: 21.11.2023 kl 09:32

Av: Elin Nesvoll Vangsnes og Kjersti Balle Tharaldsen

Diagnose som verktøy for mestring

Fagfellevurdert

Diagnose som verktøy for mestring

Psykologi i kommunen nr. 1 2023

Publisert: - Oppdatert: 05.02.2024 kl 14:45

Av: Yvonne Jakobsen og Mirjam Harkestad Olsen

Erfaringer med innføring av et voldsforebyggende program for personer med utviklingshemming

Fagfellevurdert

Erfaringer med innføring av et voldsforebyggende program for personer med utviklingshemming

Psykologi i kommunen nr. 1 2023

Publisert:

Av: Tone Hee Åker, Heidi Kårtveit og Kristina Areskoug Josefsson

Medvirkning og motivasjon

Fagfellevurdert

Medvirkning og motivasjon

Psykologi i kommunen nr. 5 2022

Publisert:

Av: Torunn Berg Johansen og Mirjam Harkestad Olsen

Medvirkning gjennom anerkjennelse i skolen

Fagartikkel

Medvirkning gjennom anerkjennelse i skolen

Psykologi i kommunen nr. 5 2022

Publisert: - Oppdatert: 21.12.2022 kl 23:14

Av: Beate Heide og Tove Merete Mikalsen Pleym

Autisme og eksekutive funksjoner

Fagfellevurdert

Autisme og eksekutive funksjoner

Psykologi i kommunen nr. 5 2022

Publisert:

Av: Nils Kaland

Fagfellevurdert

Tilpassing av kroppsøving for elevar med fysisk funksjonsnedsetting

Psykologi i kommunen nr. 5 2022

Publisert: - Oppdatert: 21.12.2022 kl 23:09

Av: Merete Sandal og Kirsten Flaten

Elever med stort læringspotensial: Legitimere forklaringer for å passe inn

Fagfellevurdert

Elever med stort læringspotensial: Legitimere forklaringer for å passe inn

Psykologi i kommunen nr. 5 2022

Publisert:

Av: Camilla Porsanger og Mirjam Harkestad Olsen

Utvikling av pedagogisk kvalitet i en norsk barnehage

Fagfellevurdert

Utvikling av pedagogisk kvalitet i en norsk barnehage

Psykologi i kommunen nr. 5 2022

Publisert:

Av: Elisabeth McGuire og Mona Winsnes

Skolefravær av Sara Eline Eide

Bokanmeldelse

Skolefravær av Sara Eline Eide

Psykologi i kommunen nr. 4 2022

Publisert:

Anmeldt av: Elisabeth Andreassen

Language revitalization in Sámi Early Childhood Education and Care institutions

Fagfellevurdert

Language revitalization in Sámi Early Childhood Education and Care institutions

Psykologi i kommunen nr. 4 2022

Publisert:

Av: Monica Bjerklund og Ingvild Åmot

Konsultasjon i kommunen - En samfunnspsykologisk arbeidsmetode

Spesialiseringsoppgave

Konsultasjon i kommunen - En samfunnspsykologisk arbeidsmetode

Psykologi i kommunen nr. 4 2022

Publisert:

Av: Thea Kongsrud Skard og Victoria Tran Huynh

Estetiske læringsprosesser brukt i tilpasset opplæring på småskoletrinnet

Fagfellevurdert

Estetiske læringsprosesser brukt i tilpasset opplæring på småskoletrinnet

Psykologi i kommunen nr. 4 2022

Publisert: - Oppdatert: 20.01.2023 kl 10:07

Av: Aase Marit T. Sørum Ramton

Gluten- og kaseinfrie dietter ved autismespekterforstyrrelser

Fagfellevurdert

Gluten- og kaseinfrie dietter ved autismespekterforstyrrelser

Psykologi i kommunen nr. 4 2022

Publisert: - Oppdatert: 30.09.2022 kl 13:17

Av: Tove Sandvoll Vee, Stian Orm, Jon A. Løkke og Eireen Finden